RaggAnne

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av ragganne - 4 maj 2011 18:36

Öhh, är jag en älg Ko numera?

Hittade denna artikel i ST idag,,, nya flugan,,, älgöga?


Parasitfluga sprutar larver i ögonen

  

Ser du en humleliknande fluga som hovrar framför ansiktet? Vifta bort den eller spring så fort du kan. "Humlan" kan vara älgens nässtyng - en parasitfluga som av misstag sprutar in larver i dina ögon när den tror att du är en älg.

Tidigare fanns den främst i norra Sverige. Nu sprids den söderut.

- Det var obehagligt och gjorde ont, säger Malin Hallgren som fick 30 larver insprutade i ögat.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tjaaa, inte vet jag, men jag tycker nog inte att jag är så himla likt en älg i alla fall..


Idag är Mattias och Tommie i Alby för att hämta Buffy, själv roar jag mig med att tvätta och lyssna på Ellis (ska aldrig någonsin säga att hon löper så mycket mildare än Dolly).


Å imorgon ska jag till tandis   griiin!

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Power Big Meet (Västerås)
 Classic Car Week (Rättvik)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards