RaggAnne

Alla inlägg under mars 2011

Av ragganne - 31 mars 2011 16:30

Jaja, Barcelona ligger i Spanien å Inte i Grekland... I know,,, slant till en aning i geografin där bara    

Men inte nog med att min röst gett sig av på äventyr utan mig så verkar hela mitt jag allmänt förvirrad...


Har blivit lite shopping idag trotts allt, men bara ett par skor som dessutom var på rea - typ halva priset. I like!

         

Av ragganne - 31 mars 2011 12:20

Om Jag Var En Rik Flicka (if i was a rich girl)


På grund av att min röst bestämt sig för att stanna kvar i Grekland så har jag inte kunnat jobba sen jag kom hem vilket gör mig en aningens rastlös.... Ska göra ett försök imorgon oavsett hur tusan jag låter (eller inte låter).


Igår va jag riktigt duktig ock diskade upp varenda glas och städade ur vitrin/bar skåpen i omgångar under dagen (är lite matt och har inte riktigt orken att ta allt på engång) å jösses va de var dammigt. Har stora funderingar på om jag ska ge mig på de där katastrofområdet som kallas garderober idag, har ju gott om tid i alla fall.


Appropå ovanstående citat då. Fick precis mitt besked ifrån skatteverket som jag uppnade med darrande fingrar *s* och till min glädje så ska jag (preliminärt) få tillbaka 7,500kr. Man tackar och bockar!

Har stor lust att spendera det genast,,,


              


Upptäckte i Tisdags att grannarna flyttat ut? De måste ha gått undan värre för dom å flytta, hade inte en susning om att de skulle göra det. Bara å hoppas på att vi får lika bra grannar igen nu då. Har ju haft tre stycken under tiden vi bott här och alla har varit jätte bra...


När vi var ute och gick en dag i Barca så såg jag den här skylten på en restaurang/bar och tyckte den var sjukt kul... Non Smoking & No Guns liksom.


  

Av ragganne - 30 mars 2011 08:49

Hade Gigantiska problem med att komma in på den här sidan igår så därför kunde jag inte göra någon uppdatering. Men det funkar tillsynes nu i alla fall då.


Har ju (som om någon skulle ha missat de) varit till Spanien och hälsat på Tessan i veckan som var.

Hur var de då?

Jo de va helt makalöst bra väder, druckit massa öl, gått 1062772651 mil, skrattat massor som tex när Mattias skulle beställa en hamburgare på en IrishBar som hette "Rugger Bugger Beef Burger" det gick sådär, ätit mer mat och träffat skojiga människor.


Enda molnet på himlen var "hotellet" som (när vi väl hittade det) var en riktig besvikelse. Visade sig vara rum med delade köksutrymen, ingen reception & som låg på en skum bakgata. Tog evigheter innan vi ens lyckades få tag i någon som kom och släpte in oss. Så vi struntade i det stället efter att ha betalat för två nätter och gick för att hitta nått annat. Hon som kom och visade oss stället var iaf väldigt trevlig och lämnade sitt kort så jag kan höra av mig om jag vill göra en reklamation till hotels.com. Var tydligen inte den första som vänt i dörren pga bristande info vid bokningen.


Tessan (som är på väg till London i detta nu) har ju lite koll på hotellen och vi hamnade på ett ställe som i stort sett låg på La Rambla med samma pris som det andra stället.


Sjuk är jag såklart igen och har tappat rösten, hade dessutom problem med magen inatt så jag fick springa upp å ner på toa. Å när den lugnat ner sig så började jag blöda näsblod och blev tvungen att springa upp igen... Suck!

Ett litet urval av bilder då kanske?


  Flygplansbild på nå berg (lite av ett måste att knäppa kort från planet liksom)

   En ölpaus på ute serveringen till restaurangen som Mattias beställde en ruggerhuggermugger burger eller vad han nu sa...

  Haha, favvokortet knäpptes på tunnelbanan påväg hem till Tessan.

  Varför har apoteken ett malteserkors som logga?

  En superskojig snubbe som gatushowade... Skrattade rejält!

  StjärnÖl :)


Kommer fler bilder en annan gång... Å vi gjorde naturligtvis massor (men en massa shopping vart det inte av den enkla anledningen att jag inte hittade så mycket) men omöjligt att försöka få ner här... de blir säkert mer berättat senare också..



Av ragganne - 23 mars 2011 12:55

Vart inget packande igår (la mig runt halvåtta, häääängig) så jag har en hel del att göra idag när jag kommer hem dårå...


Tog en titt på Barca vädret och ja,, det kunde ha varit värre, helt ok!

                  

Kanske blir en lite uppdatering senare också,,, om jag inte ligger sugande på tommen i fosterställning om ett par timmar, totalt knäckt av packningsstress dvs.


I annat fall,,,, minisemester Here I am!

Av ragganne - 22 mars 2011 17:00

Det blev en tidig kväll i säng för mig igår. La mig runt 21 tiden med 38.5 i feber,,, Suck! Känns nog lite bättre nu men mycket är nog tack vare febernedsättande kan jag tro... Mitt liv kretsar kring hur mycket eller hur lite sjuk jag är känns det som!


Hur som, jobbat idag och det är, som tur är, väldigt lugnt på den fronten just nu. Fick även ett cellprov avklarat idag så nu slipper man gå å gruva sig för det.


Makalöst läskiga dom är dom här...


Dagens planer i övrigt går ut på att försöka komma igång med lite packning.. Nu ska man ju inte till världens ände så skulle jag glömma nått går det säkert att köpa där också (ja jag är ironisk) men det kan ju vara bra ändå å få det mesta gjort idag så jag i alla fall har en chans att inhandla det saknade (om det saknas nått alltså) imorgon...


Ska bli skönt att komma iväg, synd bara att jag ska vara så jävla hängig!

Av ragganne - 21 mars 2011 20:03

Lyd ett gott råd,,, duscha ALDRIG tokvarmt för att du fryser när du har feber, man mår skit efteråt - en som provat!


Som man kanske kan förstå då så mår jag fortfarande inte särskillt bra, men de har funkat rätt ok på jobbet ändå idag med hjälp av lite pillertriller. Men nu får de vara bra,,, sätter oss ju för fan på tåget om 2dagar å då vill jag vara pigg...


Ska hur som bli skoj å träffa Tessan igen. 


 

Av ragganne - 20 mars 2011 08:26

  

Godmorgon vänner!

Är ledig med ATK idag, riktigt skönt men tror om sanningen ska fram att jag hade behövt det mer igår eftersom jag inte är riktigt pigg och har haft lite feber & sådär (ja jag vet, väldigt ovanligt) men det har funkat någorlunda med jobb å sådär ändå.


Med tanke på hur jag mått och med en Barca resa i antågande + en ganska tuff tidigare helg, så har den här helgen varit väldigt lugn.

Fredagen spenderades framför tvn och igår var vi och hälsade på Tommie och Carro i deras nya lya.


Idag vet jag inte riktigt vad det blir mer än att det blir väldigt lugnt. Borde plantera om mina blommor, kanske är en lagom aktivitet för dagen de...


Nu Java!!!

Av ragganne - 15 mars 2011 17:08

Alltid så svårt att försöka sammanfatta en helg som varit kalasbra, men gör ett försök...


Åkte ju neröver på torsdagen dårå... Stannade till lite här och var för kisspauser osv, blev bland annat ett stop på DollarStore där det inhandlades lite färdkost och glas (?) med flames på som jag uppenbarligen tyckte det fanns plats för.

                  

Väl på plats i Orsa så började det vräääka ner snö, jävla tur vi hann fram innan. Men resten av helgen var det kalas väder. Lite blåsigt ute på isen under fredagen bara men i övrigt riktigt fint.


Hade en trevlig granne vi pratade en hel del med också, de flesta är väldigt trevliga när man ligger ute sådär... Hur som, jäävligt skoj och jag är fortfarande inte helt återställd efter flera dagars fylla där nere med bästigaste gänget ever...

     

    

Nu har jag haft företagsutbildning i två dagar på jobbet, eller 1 1/2 i alla fall. Han som höll i utbildningen bidde sjuk stackarn å blev tvungen å ge upp under förmiddagen idag, men den fortsätter hur som haver imorgon..


Å Ja, det var med tunga steg jag gick på jobbet igår!

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Power Big Meet (Västerås)
 Classic Car Week (Rättvik)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards