RaggAnne

Alla inlägg under september 2011

Av ragganne - 27 september 2011 18:18

Antingen är de här bara för mycket eller göör sköj!

  Hur som, så tycker ja bilden är skitrolig :)


Resan är booooookaaaad... Ska bli så skönt att få kooma bort å få lite sol, ta hand om varandra och bara njuta i allmänhet. Bokade en all inclusive så de är bara å käka å dricka gärnet!

Behöver jag tillägga att jag längtar? Nää, trodde väll inte det.


Och ja - en badboll och lite vuxenläsk lär nog hålla Mattias nöjd =)

Av ragganne - 25 september 2011 11:12

Har så gott som bestämt oss för att sticka till Alanya vecka 43, inte bokat nått än eftersom jag tänkte försöka få med någon fler men det ser rätt kört ut på den fronten. Nog för att jag och Mattias kommer få de kalas tillsammans men han är väll kanske inte den som vill ligga å steka på stranden hela dagen som jag då. Samtidigt så kan de ju vara ganska skönt att bara vara vi två också.


Har egentligen bara två semesterdagar kvar att ta ut men har som tur är en halvdag och atk att ta ut så de blir inte obetald ledighet i alla fall. Ska väll boka idag eller eller imorgon,,,undra hur mycket fickpengar man behöver? Kanlova att de ska bli jävligt skönt med lite värme och ledighet - å att flyga ifrån Midlanda så man slipper resan till och från Arlanda.. Hemma när man landar liksom,,, känns ju lyxigt värre

   

Till saken,, med den kommande resan i åtanke så borde jag inte slösa så inihelvete och shoppa loss som en galning!!! Men igår kunde jag inte hålla mig utan beställde en klänning, väska och en piercing.


            

Hittat ett par väskor till och ett smyckeskrin jag skulle vilja ha, får se om det kanske blir nått köp efter resan istället.

           

Men cola är dom onekligen och mycket svårt att ge fan i å köpa kan ja löva!


Måste fan ner på polisen å fixa mig ett pass också, har ju bara ett sånt där legg ja å det funkar inte att resa med till Turkland.


Blir till att leva fattigt ett tag nu då å spara pengar... Ska ju bjuda Mattias på resan så de lär ju kosta en del de här! GUD va ja är snäll, ja jösses =)

Av ragganne - 20 september 2011 18:39

Hobbykväll för Mattias idag å då består min middag av rester sen i helgen....

Ack så onyttigt men Ohh så jädrans gott.. Tur man var i Alby i lördags och fick en rejält god lunch så man klarar sig ett tag =)


Upptäckte ju serien SOA förra helgen och plöjde igenom säsong ett då, den här helgen tog vi säsong två också. Den är så sjukt bra så det går bara inte att sluta titta..


Säsong tre släpps den här veckan,,, sen får man nog vänta ett tag :(

Det känns helt seriöst som om man känner personerna i serien, jag drömmer ju för tusan till och med om karaktärerna på nätterna! Öhh, fjortis varning IGEN.

Ja, men som sagt så är jag helt såld!



  


 


  


   


     

Av ragganne - 15 september 2011 20:48

Men Oj Oj skojaru va duktig jag har varit de två senaste kvällarna rå!


Har nämligen städat ur skräp/städ skåpet i hallen och ölkyl/förvaring av diverse/klädkammare skrubben i vardagsrummet för att sedan göra om den i hallen till städskrubb/skoförvaring . . . Finaly!


     



Tjaaa, då bar de bara å försöka få någon ordning på resten av skorna då...

 

Nää, nu ska jag ta reda på lite tvätt å sen äre fan bra för ikväll.. Helt otroligt vilken tid de tar att flytta alla grejer från ett ställe till ett annat.. Blev ju som en halv flytt för tusan!

Av ragganne - 13 september 2011 15:55

Ok, då var det lite drygt en vecka sedan jag skrev nått här här sist. Har liksom inte hänt så mycket heller tror ja,,, hmm få se..


Är fortfarande hostig men betydligt bättre, jobbat + jobbat å typ jobbat, varit på hälsingemarknaden i hudik å köpt senap - kryddor av KryddJohan och kokosbollar, träffat på syster Ersson en snabbis, sett första säsongen av Sons Of Anarchy + beställt hem den andra (fastnade rejält i denna där), äte för mycket och gått upp massor i vikt, varit på Aveny... Tjaa, har väll hunnit med en del ändå kanske..


        Gillar man senap så kan jag starkt rekomendera Päppas Whiskysenap,, jag gillar den hårt mycket själv i alla fall.


Har varit hos tandis idag och nu börjar bedövningen avta så det är väll dax att bädda ner sig i soffan snart.

De tog nya plåtar på mig på en gång och det såg bra ut. Hade ett hål förutom en tand (eller om det var en gammal lagning) som hade gått sönder. Så jag behöver bara gå dit för två lagningar och tandsten den här gången... Woohoo, måste vara rekord för min del.


Just de,, vi har fixat med resa och betalning inför Rock at sea också, fast det var i och för sig ett tag sedan. Bara missat att skriva de tidigare.

Av ragganne - 5 september 2011 11:00

Helgen gick ju fort å jag är fortfarande hemma... Själv, Yeeiih,,,, inte!


Eftersom jag fortfarande inte är riktigt bra i rösten och fortfarande hostar så valde jag att stanna hemma idag också. Lika bra att låta rösten få vila så den blir helt återställd, risken är väll att jag tappar den helt annars.

Ska ta å proppa i mig hostmedicin flera gånger om dagen framöver också, har i stort sett bara tagit de till kvällen tidigare men eftersom rösten tar så mycket stryk av hostandet så kan det vara bra att försöka ge fan i att hosta alls!


Planerna för dagen är annars,,, vila vila vila, lite tvätta kanske, göra inköpslista till nya matrecept jag hittat och hoppas på att paketet med skor och kläder kommer idag (tror de skulle komma imorgon).

Glömde föresten, appropå paket, att lägga ut bild på ett av plaggen jag köpte... Ska dock moderniseras en aning, lite väl lång underkjol enl mig!


          

Undra om jag ska försöka ig på symaskinen lite idag kanske,,, typ testa så den funkar iaf *s*.

Av ragganne - 3 september 2011 08:52

Jag älskar djur,, är faktiskt helt galen i djur överhuvudtaget (dit räknas dock inte kusar,kryp eller mygg!!!) och skulle så gärna vilja ha en hund.. Meen det är ju så jävla svårt att få ihop de när man jobbar å sådär. Suck!


Men det djur som står mitt hjärta allra närmst är helt klart katten. Skulle kunna ha en hel drös om det inte vore för att jag bor mitt i stan och måste ha dom inne.

Har länge haft funderingar på att köpa mig en raskatt, men då vill jag först bo så att jag har möjlighet att ha en rastgård till kissenarna (obestämt antal med andra ord).

Har många raser jag gillar och här är några favvisar.


BENGAL





         OCIAT  (ocicat)







EGYPTIAN MAU


        


Finns minst ett tiotal raser till jag är sugen på, de här två sista raserna är ju rätt lik varandra både utseende mässigt och till lynnet..


Appropå,,, visst ser det ut att ha varit nått åt det här hållet i älskade Silver!

 Herregud så jag älskade den katten

Av ragganne - 2 september 2011 11:53

Å fy fanken va ja har sovit i natt! Vaknat ett par tre gånger av hostan kanske, vilket är en dröm i förhållande till hur det har varit...

Tackar farbror Doktorn så mycket för den lilla kvälls hutten.


                            


Hur lät utlåtandet då?

- Sannorlikt ingen lunginflammation men en rejäl luftvägsinnflammation. Har antagligen en lindrig form av astma (hopp se där ja) vilket gör att jag känner av förkylningarna så pass mycket. Dvs, jag känner inte av astman i normala fall men att det vid förkylning blir lite mycket för kroppen och att jag inte behöver bli särskillt förkyld för att få ont i bröst och svårigheter med andningen...

Tjaa, det förklarar ju en del faktiskt!

Hostan får stämbanden att vibrera vilket gör att jag blir hes och får ont.


Doktorns ordination: Va tyst, sluta rök (har faktiskt varit riktigt duktig där) och vila! Haha, lättare sagt än gjort.

Men men, är ledig i helgen och sen om det inte skulle vara bättre med rösten till veckan så har han sjukskrivit mig också. Har jävligt svårt å tro att det ska behövas så många fler dagar nu när jag har fått hostmedicin så jag får sova på nätterna.. Hoppas de i alla fall.


Nu ska jag ta mig en dusch för jag luktar varken jordgubbstårta eller hallonsaft, å sen ska jag nog försöka mig på en liten promenad för å få lite frisk luft. Var enligt doktorn bara bra så länge jag tar det lugnt.


Och om ni inte redan har gissat er till de så kommer det bli en lugn helg för min del   tur man köpt en massa filmer så man har nått att göra då!

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Power Big Meet (Västerås)
 Classic Car Week (Rättvik)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards