RaggAnne

Alla inlägg under juli 2011

Av ragganne - 24 juli 2011 18:46

Alltså,,,, helt seriöst....?


Jag brukar ju få höra att jag ser yngre ut än vad jag är men igår var de överdrivet och tydligen fjortis varning a´la Bergqvist på stan.

Tro det eller ej, men jag fick inte gå in på en av pubarna här i stan för vakten ville se leg,, Hahaha, men varken Mattias eller Jenny behövde visa sina.. Men men, man får ta de som en komplimang...Vilket jag också gör såklart!


Berättade det för en annan vakt på ett annat ställe (han brukar jobba på Railway och känner igen mig) å han höll på å garva ihjäl sig 


Nu är det bara lite drygt en vecka kvar till CCW i Rättvik. Hoppas vi får en bra plats på campingen, vet ju exakt vilken del ja vill bo på och eftersom vi åker redan på lördag så tycker jag nog att det borde fixa sig...


Har föresten blivit beroende av ostkrokar också,,, lyckas fan bli beroende av allt från koffein till citroner tror ja!

Av ragganne - 23 juli 2011 08:56

Det är helt sjukt och ofattbart det som händer i Norge, läskigt nära också!



Sänder en tanke till alla som förlorat någon.

Av ragganne - 20 juli 2011 18:22

Filmtips nummero två då...

  Inte heller min typ av film alls egentligen men den här var klart sevärd..


Har lyckats byta bort min jobbhelg nu i helgen så jag är ledig till min stora lycka. Har däremot inte lyckats byta nästa fredag då jag jobbar till 21, inte så konstigt kanske. Upptäckte däremot att jag har en halvdag att ta ut så jag har lagt in en ansökan om de istället, bara att hoppas å hålla diverse kroppsdelar på att de går igenom också då!


Blir filmtime ikväll också, filmerna ska lämnas tillbaka imorgon så,,,

  De här är mer en film i min smak de, men med tanke på de två tidigare filmerna som inte var i "min smak" å hur bra de var så lär väll den här suga röv rejält istället då!


Uhhöörrk, ätit för mycke tjockpannkis me glass!

Av ragganne - 17 juli 2011 16:06

Har nyss kommit hem efter en dag på stranden, å tro det eller ej men det var sol nästan hela tiden, otroligt men sant.


Igår var det cruising här i stan, var ner och kikade en snabbis på finbils varianten men sen spenderades resten av kvällen i soffan med en ostkrokspåse. Var helt enkelt för trött för att göra något annat.

Är ju inte något big fan av komedier, särskillt inte av den hysteriska sorten, men den vi såg igår var faktiskt riktigt rolig.


       Både jag och Mattias skrattade ordentligt till denna!


Söndag å sista dagen på semestern, känns surt som fan kan jag lova.

Jobbar som tur är "bara" två veckor innan det är dax för en veckas ledighet (Rättvik) igen. Mindre kul är att jag har jobbhelg till helgen och sen jobbar till 21:15 nästa fredag.. men ska försöka byta bort den och se om någon vill ta helgen. Helt omöjligt är det ju inte att lyckas!


Nu ska jag nog bege mig ut i solen en stund igen och insupa de sista skälvande minuterna av denna ledighet!

Av ragganne - 14 juli 2011 09:06

Hade de antagligen sämsta tänkbara väder möjligt på min födelsedag i tisdags, vilket innebar att den spenderades (firar ju inte födelsedag jag) innomhus med yatzy och liknande. Helt ok men jag hade ju bra mycket hellre stekt i solen hela dan.


Igår och i måndags åkte vi däremot till Gårdsjön och badade, vi har dock lite otur med badvädret, för första dagen vart det tokmålnigt när vi kom fram och igår blåste det kallt som fan. Jaja, får se om vi gör något nytt försök idag då kanske.

Hade i övrigt lite tråkigt igår så vi passade på att åka hem till mamma med en massa böcker och nån tröja jag lagt undan till henne.


Hittade föresten en bild på "dyrSkorna" på nätet,,, tycker dom är bra mycket snyggare i verkligheten dock!

Jävligt sköna är dom i alla fall (ska dom va för det priset), eller jag har ju bara provat dom än så länge. Får väll se vad jag tycker om dom efter att ha haft dom en heldag på fötterna!

Av ragganne - 12 juli 2011 08:00

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws




www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

www.bigoo.ws




www.bigoo.ws

www.bigoo.ws




www.bigoo.ws

www.bigoo.ws

Av ragganne - 11 juli 2011 20:32

Okey, att på något sätt försöka beskriva veckan i Västerås och Power Big Meet är jävligt svårt. Men man kan väll säga som så att det har varit sjukt bra väder och jag har sprungit i bikini och shorts hela tiden, i princip dag som natt.


Haft kuliga grannar, massor av öl - ja en å annan av starkare sort också, köpt de dyraste (å antagligen snyggaste) skorna jag någonsinn köpt - nää, vi pratar inte om en skillnad på ett par hundra här inte utan typ spräckt budget, haft ett icke fungerande kylskåp och med det en irriterad Anne men de gick över de å, urinvägsinfektion av dimension,,,, ja och så vidare. Men jag kan ju lätt säga att jag kommer vara där igen nästa år :)


Kan ju även iformera om att man blir ganska sliten efter en sån här resa. Tur de är ett par veckor kvar tills nästa omgång Haha, kurerade oss i Gårdsjön idag men tyvärr så bestämde sig solen för att gå i moln när vi var där, för att dyka upp i full prakt 30 min efter att vi dragit...


<=== missa inte omröstningen hääär!


                               



Av ragganne - 5 juli 2011 07:20

Vaknade dötidigt av en snorig näsa och kliande svullna ögon, ser ut som om jag gråtit hela natten ungefär! Mycket irriterande.


Sitter just nu och försöker fördriva tiden med lite kaffe och poker, ska bege mig ner på stan bara klockan vill bli lite mer. Behöver nya skor,,, ja ja, jag vet att jag har 100 par redan men jag behöver nya tofflor, vilket är dö svårt att hitta för där är jag rejält kräsen, eftersom mina favvisar gav upp i helgen.


De måste ha en rejäl sula och vara mjuka i skinn eller tyg och dessutom se ok ut, det vill säga inte se ut som ett par jävla arbetsskor eller "jag ska bara springa ner till tvättstugan" skor. Kollade på SkoKanonen och skopunkten utan något bättre resultat igår.


Jaja, hur som haver så hoppas vi på ett bättre resultat idag då.

Hittade appropå shopping ett par klänningar i helgen som jag verkligen gillar, tyvärr inte världens bästa bilder.


                 

Bjuppar på en till badbild också   

 

Mattias lyckades bränna ryggen rejält, variant stora brännblåsor, så nu börjar han se ut som en leprasjuk stackarn!

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Power Big Meet (Västerås)
 Classic Car Week (Rättvik)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards